Kiedy kolega zostaje szefem

Tylko on-line nr 31/2017

Awans oznacza nowy etap w karierze i otwiera nowe możliwości. Z drugiej strony, bycie przełożonym dla tych, dla których dotąd było się kolegą, może być naprawdę trudne, niekomfortowe dla samego szefa, jak i dla reszty zespołu. Jak odnaleźć się w nowej roli?

Bez względu na to, jak bardzo dana osoba zasłużyła na to, aby objąć pozycję lidera, dla zespołu zawsze zmiana ta niesie ze sobą nową dynamikę pracy, różne emocje i nastroje – od nadziei, po rozczarowanie czy niezrozumienie. I tak jak w przypadku każdej zmiany, kluczem do jej powodzenia jest właściwe jej wdrożenie, dlatego przyjrzyjmy się dokładnie tej sytuacji.

Do zbudowania autorytetu potrzebny jest silny fundament

Wiele osób myśli, że jeśli od dawna pracują w zespole, znają swoich kolegów, lubią się z nimi, to może się spodziewać większego zrozumienia, a zaadaptowanie się w nowej sytuacji wcale nie musi być trudne. Nic bardziej mylnego. Bez względu na to, jak długo nowy szef zna swoich dotychczasowych kolegów z zespołu, i bez względu na to, w jak dobrych relacjach był z nimi przed awansem, warto, aby teraz swój zespół budował na silnym fundamencie. Powinien przyjść do nich i przedstawić swoje zasady współpracy, oczekiwania, to, jak rozumie wspólny cel, przejść z poszczególnymi osobami przez zakres obowiązków etc. Jednak jeszcze krok wcześniej, zanim szef zacznie stawiać ten fundament, musi sam być silny, wchodząc w nowej roli do zespołu. Co to oznacza?

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.