Komunikacja sprzedażowa jest jednym z procesów, który bezpośrednio oddziałuje na wyniki firmy na rynku. Jej planowanie powierza się zazwyczaj wewnętrznym lub zewnętrznym specjalistom z zakresu marketingu i PR. Jednak w przypadku wielu organizacji takie podejście nie do końca się sprawdza, dlatego poszukują one sposobu na pełniejszą integrację komunikacji z działaniami handlowymi firmy. Jak wyglądałaby strategia komunikacji, gdyby do jej opracowania włączyć bezpośrednie doświadczenia i wiedzę z rynku posiadane przez handlowców?
Pomimo postępującej rewolucji w komunikacji w wielu branżach kontakt z handlowcem nadal ma dominujący wpływ na wybór dokonywany przez klienta na etapie finalizacji sprzedaży. Zwłaszcza w sektorze business-to-business pracownicy sprzedaży są fundamentem kreowania wizerunku marki wśród klientów. Co więcej, ich udział w budowaniu długofalowej współpracy z klientem jest wciąż nie do zastąpienia przez komunikację internetową lub zdalną.
Warto jednak zaprząc do dialogu z klientami nowe rozwiązania komunikacyjne – nie chodzi jedynie o wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy YouTube, ale także o testowanie nowych narzędzi content marketingu w sieci, jak webinaria, relacje na żywo oraz technologie VR (wirtualnej rzeczywistości). W nowoczesnych firmach mamy zatem do czynienia z ciekawym trendem – sprzedaż nie tylko służy realizacji celów biznesowych, ale w natłoku komunikatów z sieci może być jednym z narzędzi do wyróżnienia się na tle konkurencji. Ponadto kanały internetowe pozwalają firmom upowszechnić takie wyróżniki znacznie szybciej niż w przeszłości.
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.