Zadziwiające jest to, jak w dobie dostępu do mnóstwa ścieżek edukacji można z nich nie korzystać i właściwie na własne życzenie obniżać swoje kompetencje. Handel i sprzedaż to obszary biznesu, w których sytuacja zmienia się w sposób ciągły i bardzo dynamiczny. Niezbędne jest zatem zdobywanie nowych kompetencji, podążanie za trendami, posługiwanie się lepszymi technikami i narzędziami. To niby logiczne, a mimo tego często zaniedbywane i nierealizowane.
Waga rozwoju handlowców jest kategorii ciężkiej, jednak bardzo prostej do zdefiniowania. Żeby zobaczyć, jak ważny jest rozwój, wystarczy uwrażliwić się na to, co nas czeka, jeżeli nie będziemy zmieniać siebie i swoich pracowników. Poniżej zamieszczono listę problemów, które powstaną w razie zaniedbań. Te konsekwencje wystąpią na pewno, więc nie można podchodzić do tego z przymrużeniem oka, ale trzeba mocno wziąć to sobie do serca.
Konsekwencje dla handlowca:
- brak motywacji do podejmowania działań i wytężonej pracy,
- brak lojalności wobec pracodawcy,
- ciągłe poszukiwanie innej pracy,
- brak jakichkolwiek skrupułów w trudnych sytuacjach (zwalnianie się, roszczenia, pretensje),
- poczucie beznadziejności i braku przydatności,
- szybkie wypalenie zawodowe,
- brak integracji wokół celów strategicznych,
- brak wykorzystania potencjału,
- brak identyfikacji z firmą,
- obniżone poczucie własnej wartości i poczucie niższości – mniejsza skuteczność i efektywność.
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.